Log 2 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Marije Roelofs - WaarBenJij.nu Log 2 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Marije Roelofs - WaarBenJij.nu

Log 2

Door: Marije Roelofs

Blijf op de hoogte en volg Marije

15 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo,
Donderdag gingen we naar de tafelberg! Dit was een super leuke dag. Het was op het begin nogal bewolkt, dus je zag niks. Later klaarde het op en zag je vanaf de berg kaapstad liggen en Robbeneiland. Ik ging met wat mensen exploren en hebben allemaal foto's gemaakt. Daarna gingen we wat fruit halen bij het winkeltje daar. In de middag gingen we naar het District 6 museum en er was een hele interessante man die veel wist (want hij woonde hier). In de avond gingen we dinneren bij Waterfront, een rijk deel van Kaapstad. Het was een hele leuke dag.
Op vrijdag hadden we social services. Ik ging samen met mijn buddy meelopen met twee vrouwen die home care deden. Ze gingen langs ouderen om hun te verzorgen. Wat ze in werkelijkheid deden was een beetje zitten en praten met ze. Ook had ik het idee dat ze over me roddelden en voelde me daar niet zo fijn bij. We hadden de rest van de middag en avond vrij. We gingen naar het riviertje en hebben hier een aantal uur gezeten. Lekker bruin geworden!
Zaterdag gingen we op boottocht. We hebben dolfijnen en zeehonden gezien, en Robin en ik ook nog een haai in de verte. Heel vet om te zien. In de middag zijn we eerst naar een marktje gegaan en hebben daar wat souveniertjes gekocht. Daarna gingen we naar het strand. Maar de zand daar waaide overal dus kreeg je overal op je lichaam zand, heel vervelend haha. Maar toen gingen we wat eten bij Dutchies, bitterballen met friet. Daarna gingen we weer terug naar Genadendal en gingen we met de hele groep uiteten, pizza! Was een super gezellige avond en iedereen ging vroeg naar bed.
Zondag gingen we naar Robbeneiland. Hartstikke bijzonder natuurlijk. We mochten ook kijken in de cel waar Nelson Mandela zelf ingezeten heeft. Best wel heftig, maar zo voelde het niet doordat alles een beetje vernieuwt is. Muren waren geschilderd enzo, zo kon je de muur tekeningen ook niet meer zien. Wel mooi. Daarna gingen we naar kaapstad, hier hebben we gedinneert en een rondje op de markt gelopen. Toen we thuis kwamen ging iedereen naar bed en sliep vroeg. We waren zo moe!