De reis - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Marije Roelofs - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Marije Roelofs - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Marije Roelofs

Blijf op de hoogte en volg Marije

02 Februari 2016 | Nederland, Bemmel

Hallo!

Over 3 dagen ga ik al naar Zuid-Afrika! We vliegen via Istanbul, en landen in Kaapstad. Ik ga deze reis samen met 32 andere maken, en we gaan onwijs mooie dingen meemaken.

Ik ben Marije en doe havo tweetalig. Als tweetalig student, ben je verplicht om stage te lopen in het buitenland (of een buitenlands bedrijf). Ik ga voor mijn stage naar Zuid-Afrika, dit is een al georganiseerde reis die de school opgezet heeft. Ik heb hiervoor gekozen omdat het mij een bijzondere reis leek. Wat we gaan doen is niet een stage, maar meer een uitwisseling. We zijn gekoppeld aan een meisje of jongen die daar woont, in de stad Genadendal waar wij ook verblijven. We gaan dagen met onze buddy meelopen, gaan met ze mee naar huis. Maar dat is niet het enige. We gaan een les geven op een basisschool en gaan ook bijzondere (en toeristische) plekken bezoeken.

De groep is geselecteerd door de leraren die meegaan (6 leraren). We hebben een brief moeten schrijven en van de 'beste' briefen is een selectie gemaakt van leerlingen die op gesprek mochten komen. Hiervan is weer een selectie gemaakt en dat is onze groep geworden. Het is dus niet dat je zomaar mee mag.

Ik heb er in ieder geval hartstikke veel zin in en ben al begonnen met het inpakken van mijn koffer! Het is een hele gezellige groep en we gaan een bijzondere tijd tegemoet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 1050

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 20 Februari 2016

Zuid-Afrika

Landen bezocht: