Log 1 - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Marije Roelofs - WaarBenJij.nu Log 1 - Reisverslag uit Bemmel, Nederland van Marije Roelofs - WaarBenJij.nu

Log 1

Door: Marije Roelofs

Blijf op de hoogte en volg Marije

12 Februari 2016 | Nederland, Bemmel

Hallo daar,

Week 1 is alweer voorbij. Vrijdag 5 februari namen we het vliegtuig naar Kaapstad. Vanaf daar namen we de schoolbus, samen met de buddy's, naar Genadendal, waar we twee weken in een hostel verblijven.
De allereerste dag hebben we niks gedaan. Een beetje de buurt verkent. De dag erna zijn we naar Cape Agula geweest en daarna naar het strand. Hier hadden we de eerste zonnestralen te pakken gekregen, dus iedereen was flink verbrand hier.
De dag erna, maandag, gingen we naar school met de buddy's. We liepen de hele dag mee met ze. Het was wel hartstikke heet want je mag geen korte broek aan naar school. Verder doen ze ook niks in de les en hier waren we niet op voorbereid.
Dinsdag was een hele bijzondere dag. We zijn naar de sloppenwijken gegaan. In de ochtend hebben we 2 scholen bezocht waar een man genaamd Rio les gaf. Hij zorgde voor voetbal zodat de jongeren niet in gangs terecht komen. We gingen lunchen in een rijk gedeelte van Cape Town, genaamd Stellenbos. Heerlijk geluncht. In de middag gingen we naar de grootste sloppenwijk van Capetown, daar gingen we voetballen. Midden in deze community was een aangelegd voetbalveld gemaakt door een organisatie die ervoor wilt zorgen dat de jongeren en kinderen iets te doen hebben. Hier hebben we een wedstrijd gespeelt samen met jongeren van de sloppenwijken. Het was heel bijzonder om samen met ze te zijn. Jijzelf komt van een rijk land en hebt het goed, hun komen van een sloppenwijk en hebben niet eens een echt naam (de meeste). Zoveel verschillen maar toch sta je daar samen.
Woensdag gingen we weer naar school, we waren dit keer voorbereid op het niks doen in de les. We hadden kaarten meegenomen en ons reisjournal. De dag ging veel sneller voorbij. Na school hadden we een sportactiviteit maar was wel hartstikke warm. Maar dat mocht de pret niet drukken. In de middag gingen we mee met onze buddy's mee naar huis. Iedereen heeft het leuk gehad maar bij mij viel het wel tegen. Heb niet iets gedaan met d'r en we waren wel een beetje uitgepraat.

Wat we hier in de avonden doen is meestal kaarten en praten met z'n allen. Heb het hier heel erg naar mijn zin en hopelijk gaat de tweede week wat langzamer!

• 15 Februari 2016 - 09:40

Jelle Van Den Beld:

He ik krijg nog geld van jou